|
|
 |
| Drick te och minska risken för stroke |
| Genom att dricka te kan du minska risken för stroke. Det visar en genomgång av forskningsstudier. |
| |
| Te har positiv verkan när det kommer till att förebygga stroke. American heart association har gått igenom studier utförda i sex olika länder och konstaterat detta. Man fann att de personer som drack minst tre koppar om dagen hade en 21-procentigt lägre risk för att drabbas av både dödlig stroke och stroke man överlevde. En genomgång av nio studier med totalt nära 200 000 deltagare i sex olika länder visar att personer som dricker minst tre koppar te per dag löper mindre risk för att drabbas av stroke än personer som dricker mindre än en kopp per dag. De personer som drack minst tre koppar om dagen hade en 21-procentigt lägre risk för att drabbas av både dödlig stroke och stroke man överlevde. Svart eller grönt te visade sig inte spela någon roll i detta sammanhang. Båda hade samma skyddande effekt. Forskarna tror att en förklaring, förutom de antioxidanter och anti-inflammatoriska egenskaper som te besitter, kan vara att te ser ut att kunna sänka blodtrycket. Högt blodtryck är en stark riskfaktor för stroke. Theaninet i te har också en skyddande effekt i hjärnan. Källa: vitaltvetande |
| |
| |
| Kommentarer på denna artikel |
| |
| 1/27/2012 1:40:24 PM - dizgSGJXjpLHauEA |
| iMcpCYTUp |
| For the love of God, keep writing these atricels. |
| |
| 5/26/2011 11:11:52 AM - YmBWuyTnaaQWta |
| fKqLRiFZyFKU |
| AFAICT you've coeverd all the bases with this answer! |
| |
| Kommentera denna artikel |
|
|
| |