Skribent: Anna Bengtsson
Skriv ut  Tipsa en vän  A B C
Publicerad: 2017-01-19

Håll influensan borta med frukt

Minska risken att få influensa genom att boosta med frukt och bär. De är packade med vitaminer, mineraler och antioxidanter som stärker ditt immunförsvar.
 
Håll influensan borta med frukt
  • Bananer
    En av de bästa källorna till vitamin B6, som kan bidra till att minska trötthet, depression, stress och sömnlöshet. Bananer innehåller också magnesium och kalium. Kalium är känt för att förhindra hjärtsjukdomar och högt blodtryck.
     
  • Tranbär
    Tranbär ger mer antioxidanter än andra vanliga frukter och grönsaker. Dessutom fungerar tranbär som naturlig probiotika. Protbiotika förbättra de naturliga nivåerna av de goda bakterierna i tarmen och ger skydd mot livsmedelsburna sjukdomar.
     
  • Äpplen
    Äpple är en populär frukt som ger gott om vitaminer och antioxidanter. Ett äpple ger cirka 1500 mg av antioxidanten vitamin C. Äpplen är också laddade med skyddande flavonoider, som kan förhindra hjärtsjukdomar och cancer.
     
  • Papaya
    En papaya ger 250 procent av rekommenderat dagligt intag av C-vitamin. Papaya innehåller också betakaroten som tillsammans med innehållet av vitamin C och E kan minska inflammation i hela kroppen.
     
  • Grapefrukt
    Grapefrukt är laddad med C-vitamin och innehåller ett ämne som kallas limonoids. Limonoids är känt för att kunna sänka kolesterolet. Röd grapefrukt innehåller dessutom lykopen som blivit känd för sina cancerbekämpande egenskaper.
     
     
    Källa: Men´s health
  •  
     
    Kommentarer på denna artikel
     
    Inga kommentarer har skrivits än
    Kommentera denna artikel